Sharing Madnip

WARNING !!! HAVE ADVERSTISEMENT !!!

SHARING MADNIP

Friday, August 27, 2010

1 Minggu lagi ( Raya atau Puasa ?? ) part 1

Hari ni aku balik dari hostel , awal awal pagi tadi time sahur tadi lagi dah packing siap siap
konon nya semangat nak balik sebab nak lanjut cuti sampai hari selasa ( Hari Merdeka )
lepas packing , pegi laa tido balik sebab keletihan yang melampau dengan harap lepas bangun segar laa badan ni sket
lepas je bangun , nakk aihh , pukul 6.30 .. dah la dengan belom nak mandi , solah subuh .
abiih kalat aku di buat nya , dalam kekalutan tu pon aku boleh stay cool lagi
sebab hari nye jadual tak padat sangat , agama , english , sejarah , math moden dengan addmath je
so boleh la bersiap dengan bergaya nye g sekolah

Kat sekolah
baru laa aku ingat semalam ada perjumpaan pengawas PSS dgn ahli PSS
sebagai seorang ketua pengawas PSS yg berwibawa konon nya , mendengar laa ahli2 dgn pengawas Form 4 yg tak datang semalam di seru oleh Madam besar iaitu Puan Alwani
aku tak boleh nak buat apa2 la sebab aku bukan nye ada kuasa sangat
dah arahan cikgu Alwani , kena laa aku ikut
sowiee laa yee

Time sebelum rehat , aku pegi laa toilet kat aras awam sebelah studio LK
dengan perasaan geram yg teramat ( sebab dirahsiakan ) aku memecah kan cermin
oyeahhh , baru puas hati aku , hehehe
ni la dikata kan vandalisme remaja . hehehe

lepas sekolah , aku call my lovely mother , ofcourse la nak bagi tau mak yang hari ni i come back home
tak ku sangka , tak ku duga , mak kata , mak nak mai ambik , hah , pe lagi
on laaa , tunggu bapak lagi , tapi memang kena tunggu bapak pon
sebab mak aku datang sekali dengan abah

Dalam keta perjalanan balik
Terserempak la dengan van RTM konon nya , abah pon bercerita
"Uish , RTM , dulu abah nak kerja dengan RTM la , tapi duit takdak"
aku pon menyampuk , " RTM buat pa abah , p cari maklumat betui , bawak balik yang salah"
abah - "Sapa kata salah ? kita yang duk buat andaian yg depa buat tu salah" ( harap korang paham laa ye )
aku - "Dak la , depa tu buat cerita bohong , sebab tu bang chik tak suka"
abah - "Depa bukan nya buat cerita bohong , depa buat cerita betui dah , yang tukang editor tu la bohong"
aku - "Dah tukang editor bohong , 1 company tu berdosa"
abah - "Awat pulak ?? yg tukang cari maklumat tu buat keja halal pa , yang had dosa depa yang duk edit tu"
kemudian ber pot pet la abah kat depan sambil bawak keta , aku time tu dah mengalamun dah
dengar pon sikit ja , lepas tu mak pulak sembang dengan abah , naik pasai sekolah cekik darah makan duit la
rasuah la , mcm mcm la , aku pulak , iye kan je apa yang abah kata . anak abah ...

Sesampai nya di rumah - Bersambung



Share on Tumblr

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum dan selamat sejahtera .. Nak komen , pasti kan tulis nama ye .. Kang aku tak kenal korang .. Kalau tau nama , senang aku nak reply komen korang .. Terima Kasih