Sharing Madnip

WARNING !!! HAVE ADVERSTISEMENT !!!

SHARING MADNIP

Sunday, November 14, 2010

Buat first time AKU BERJAYA belajar di rumah

 Manusia memang selalu cepat 'boring' bila buat kerja yang diri sendiri tak suka .. Kebanyakan nya tak suka belajar .. Cuba tengok dalam kelas , kalau yang selalu menguap dalam kelas , tu la manusia yang tak suka belajar .. Mungkin dia suka benda lain selain daripada belajar .. Bagi aku , aku pun tak suka sangat belajar .. Bukan tak suka terus , just certain subject that i do not like to study about .. Kadang kadang kita seronok belajar subjek yang kita tak suka , mungkin sebab ' cikgu yang ajar subjek tu cute ( handsome ) ' atau mungkin cara pembelajaran tu berkesan ..
jangan lah set mind macam ni !!
Bagi sesetengah pelajar , belajar tu suatu nikmat atau kebahagian bagi diri dia .. Orang yang macam tu CERAH MASA DEPAN .. Tapi bagi KEBANYAKAN pelajar pula , tak suka belajar .. Suka buat ' PALA TAU SENDIRI ' .. Macam la aku ni .. Banyak pelajar anggap belajar tu tak leh masuk jugak sebab dah set mind tak minat belajar .. Silap tu , boleh berjaya pe kalau ada usaha ..

Ok , masuk tajuk sebenar ...



Sebenar nya aku dah berjaya belajar kat rumah buat pertama kali nya tanpa gangguan .. Ya aku admit yang aku belajar kat rumah selama ni tak pernah sangat nak masuk ilmu macam ni .. Kali ni je masuk .. Mungkin sebab ada galakan daripada member member .. Diorang suruh aku belajar dulu baru boleh contact diorang .. SIAL TUL !! MAIN UGUT PULAK !!! Tapi aku tau , diorang buat macam tu pun untuk kebaikan aku jugak kan .. Haa .. ni aku dah habis belajar .. Apa lagi , TIME FOR ME TO MESSAGE WITH THEM LA ..

^^


Share on Tumblr

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum dan selamat sejahtera .. Nak komen , pasti kan tulis nama ye .. Kang aku tak kenal korang .. Kalau tau nama , senang aku nak reply komen korang .. Terima Kasih