Sharing Madnip

WARNING !!! HAVE ADVERSTISEMENT !!!

SHARING MADNIP

Wednesday, January 05, 2011

Minyak petrol naik , minyak masak habis

NAK PAKAI MINYAK APA PULAK ???!!!

Persoalan demi persoalan sering menyerang pihak kerajaan sekarang seperti 'air bah lumpur di australia' .. Alunan musik berserta nyanyian irwansyah dan acha lagu ada cinta .. MENGAPA HARUS NAIK KAN HARGA MINYAK , KAMI DAH TAKDAK DUIT .. Dunia sekarang makin kritikal dengan minyak , sejak pertumpahan minyak di laut mexico .. Tumpahan berjuta tong minyak itu ke laut telah menyebab kan laut tercemar dan tumpahan ini ialah tumpahan terburuk yang pernah berlaku .. Betul ke apa yang aku sampai kan ni ? Kalau salah tegur la ..

"KUALA LUMPUR: Harga petrol RON97 dan minyak tanah masing-masing naik sebanyak 10 sen seliter mulai tengah malam ini, kata Presiden Persatuan Penjual Petrol Malaysia (PDAM), Datuk Hashim Othman.

Beliau berkata, ini menjadikan harga petrol RON97 RM2.40 seliter manakala minyak tanah RM2.50 seliter.
Hashim berkata, beliau dimaklumkan mengenai kenaikan harga kedua-dua bahan api berkenaan oleh pihak berkuasa malam ini.
Harga RON97 yang diapungkan mengikut harga pasaran minyak mentah dunia, naik sebanyak 15 sen pada 1 Disember lalu kepada RM2.30 seliter.

Harga petrol RON95 kekal pada RM1.90 seliter, diesel RM1.80 seliter dan LPG RM1.90 sekilogram.

Harga minyak mentah dunia meningkat kepada AS$89.79 mulai minggu ini. - BERNAMA " 

Yang tu berita harian punya ..  Tak sampai berapa bulan , rasa nya baru cukup sebulan kita rasa berat nak ke stesyen minyak , sekarang lagi bertambah berat .. sampai nak jejak masuk dalam stesyen minyak pun dah kena bukak dompet .. takut duit tak cukup .. 



Share on Tumblr

2 comments:

  1. Pakai saja minyak disel + ron95 untuk masak serta mengoreng..haha!

    ReplyDelete

Assalammualaikum dan selamat sejahtera .. Nak komen , pasti kan tulis nama ye .. Kang aku tak kenal korang .. Kalau tau nama , senang aku nak reply komen korang .. Terima Kasih