Sharing Madnip

WARNING !!! HAVE ADVERSTISEMENT !!!

SHARING MADNIP

Tuesday, November 15, 2011

Bohsia Murahan ke Melayu kita ?

Sekarang ini tengah panas dengan gosip mengenai "BOHSIAMURAHAN" iaitu sebuah page di Facebook yang boleh dikatakan mengaibkan orang terutamanya mengaibkan bangsa Melayu Islam itu sendiri .. Anip pun tak tahu apa nak kata sebab ada kebaikan dan ada keburukan buat macam tu ..

Melayu Kita macam ini ke ?

Didakwa bahawa beliau yang mengambil gambar perempuan, anip tak tau ..



Antara kebaikan yang anip nampak ;

  • Orang perempuan sedar diri supaya tidak lagi mengupload gambar gambar yang mengaibkan diri supaya tidak di curi atau di ambil orang secara senyap senyap .. 
  • Orang perempuan akan sentiasa berhati hati semasa dalam dunia siber ini 
  • Kalau dibiarkan , pasti tak akan ada kesedaran dalam diri ..
Antara keburukan pula ;
  • Tak perlu dah buka 3gp melayu apa benda tu dah , gambar pun boleh .
  • Sekali kita mengaibkan orang , Allah tunjuk keaiban kita sebanyak 10 kali kepada umum .
  • Nama baik Perempuan Melayu bakan dihina kelak kerana dibanyakkan diberi nama "Bohsia Murahan" .
  • Menghina saudari Se-Islam itu sendiri jika gambar yang ditunjuk merupakan gambar yang tidak dalam keaiban tapi dilabelkan sebagai "bohsia murahan"
Anip kan sini bukan nak promote Page tersebut tapi anip galakan berhenti lah daripada menghina atau mengaibkan orang .. Ada banyak lagi cara lain nak buat orang sedar , tapi cara macam ni juga korang cari .. Kepada perempuan diluar sana , jika anda rasa anda Islam , jika anda rasa anda ada maruah , jika anda rasa anda sayang kepada agama anda , UTAMAKAN AGAMA ANDA DARIPADA KEHIDUPAN ANDA KERANA KEHIDUPAN SELEPAS MATI ITU DIJAMIN AKAN BERLAKU JUGA , BERINGATLAH BAHAWA APA SAHAJA YANG HIDUP PASTI AKAN MATI .. 



Share on Tumblr

2 comments:

Assalammualaikum dan selamat sejahtera .. Nak komen , pasti kan tulis nama ye .. Kang aku tak kenal korang .. Kalau tau nama , senang aku nak reply komen korang .. Terima Kasih