Sharing Madnip

WARNING !!! HAVE ADVERSTISEMENT !!!

SHARING MADNIP

Tuesday, November 08, 2011

Kepentingan Aurat kepada Perempuan ~

Anip bukan nak bagi tazkirah dengan hujah hujah yang macam mana mana ustaz bagi , cuma ingin melontarkan sedikit pendapat yang terdetik daripada hati sanubari sendiri ( ceeewaaahh ) ..

Cuba bayang kan kalau Malaysia ( kita fokus bab Malaysia dulu sebab negara kita kan ) tiba tiba melaksanakan syariat Islam secara meluas pada waktu sekarang , apa akan terjadi .. Sebagai contoh lah , perempuan kalau nak keluar rumah , wajib menutup aurat mengikut syarak yang ditetapkan .. NO MORE LEGGING .. Apa perasaan perempuan ketika Islam ketika itu yang sudah lama berfesyen legging ni ? ( Anip tak tahu sebab anip JANTAN )

Cuba kita tengok Acheh pula yang dulu nya pernah dilanda tsunami akibat banyak berlakunya gejala maksiat disitu ..
Kalau Malaysia buat , kompem hampir keseluruhan nya kena.

Banyak perubahan yang cuba dilakukan dengan mengambil iktibar daripada peristiwa tsunami .. Kira nya diorang ambil peringatan juga daripada apa yang telah berlaku .. Kita ?? KITA ?? Kalau kita laksana kan time sekarang , masih sempat lagi untuk kita berubah , jika tiada undang undang yang mendidik kita , agak mustahil untuk kita berubah .. Fikir fikir dan renung renungkan ... 

Sebab apa anip kata Aurat merupakan kepentingan kepada perempuan .. Cuba bayang kan perempuan yang tak menutup aurat dengan sempurna ( Bukan setakat pakai tudung naaaa , siap cover habis satu badan ok dengan pakaian longgar , bukan ketat ) dengan yang betul betul menutup .. "Ada sesetengah perempuan mengatakan yang tutup aurat sempurna pun bukan nya baik" ..  Kepada yang mengatakan demikian , "anda baik ke ??" Masalah perempuan tutuup aurat baik ke tak baik ke janji dia jaga pandangan orang lain daripada melihat aurat dan dia menjaga aurat dia .. Kalau kata dia dah 'hilang' **** , dia ambil iktibar , daripada yang mengata tu tak ambil iktibar langsung .. "APA PUN TAK BOLEH!"

P/S = Ce komen bagi perempuan untuk anip tahu apa respond anda .. Anda setuju dengan anip atau ada pendapat lain .. Sila kemukakan .. Bak kata Ben Ashaari , "Pendapat penulis tidak semestinya kekal" ..



Share on Tumblr

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum dan selamat sejahtera .. Nak komen , pasti kan tulis nama ye .. Kang aku tak kenal korang .. Kalau tau nama , senang aku nak reply komen korang .. Terima Kasih