Sharing Madnip

WARNING !!! HAVE ADVERSTISEMENT !!!

SHARING MADNIP

Monday, January 02, 2012

Amalina Che Bakri Sosial ~

Kecoh dengan Amalina Che Bakri menjadi liar diluar negara dan bagai bagai .. Walaupun ada sesetengah pihak berkata , itu bukan diri Amalina sebenar .. Dan diblog "Blog Serius" pula , keluar satu troll bahawa ibubapa minta anak mereka tidak memberi keputusan cemerlang di SPM .. Sehinggakan TPM , Tan Sri Muhyiddin Yassin nak pertimbangkan pasal ni .. ( Nak tergelak juga anip baca .. HAHA ) .. Ni kata kata salah seorang ibubapa , iaitu Encik Kamal Idros Che Selamat 
"Biarlah anak saya yang seorang tu tak muncul dalam surat khabar masa hari raya ucap Selamat Hari Raya dari London. Biarlah dia tak merasa main salji masa winter. Biarlah hasrat saya nak import kereta pakai student AP tak tercapai asalkan gambar anak saya rambut blonde pakai leggings di Facebook tak menjadi topik trending Twitter. Bagilah sahaja dia semua C3. Biar mati masa depan jangan mati adat! Saya takut sangat anak saya jadi topik trending macam si Amalina itu"
Ok that funny ... =.=" .. Kemudian TPM kita pula mengulas isu yang sama ..
"Saya dulu pun belajar Universiti Malaya sahaja. Elok aje jadi Timbalan Perdana Menteri. Jadi kalau student Melayu tak cukup A1 untuk overseas pun tak apa. Kelak mereka pun boleh jadi menteri macam saya. Ye tak? Biarlah anak bukan melayu sahaja kesana dan rosak akhlaknya" 
Kalau betul lah macam ni , rugi lah niat anip nak belajar luar negara .. Bukan senang dapat belajar dalam Universiti termasyur diluar negara .. Kena lah berusaha .. Dah berusaha , tapi tak dapat pergi , mesti sedihkan .. Dah dapat pergi .. Jaga lah diri baik baik .. Pendapat anip mengenai cerita ini .....
"Pergi belajar kat mana pun sama sahaja .. Pegangan agama itu penting .. Kalau pergi belajar kat Universiti tempatan pun tapi pegangan agama kurang , tetap rosak akhlak .. Nak cari kawan pun kena lah cari yang boleh menegur kita dan kita pula kenalah menerima teguran dengan hati yang terbuka .. Bukan nya SERANG terus .. Kita positive dengan orang lain , orang lain akan positive dengan kita .. Tak guna kalau kita fikir negetive pasal orang lain .. Takut timbul perasaan benci dan dendam pula .. Fikir fikirkan lah dan renung renungkan lah .. "
All the best untuk lepasan SPM 2011 yang bakal menerima result SPM nanti .. Dan goodluck kepada bakal SPM 2012 .. Belajar rajin rajin .. Ingat pesan mak ayah .. Ibadat dan soal agama jangan lupa . InsyaAllah berjaya dunia akhirat .. Amin ..
troll face .. HAHAHA




Share on Tumblr

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum dan selamat sejahtera .. Nak komen , pasti kan tulis nama ye .. Kang aku tak kenal korang .. Kalau tau nama , senang aku nak reply komen korang .. Terima Kasih