Sharing Madnip

WARNING !!! HAVE ADVERSTISEMENT !!!

SHARING MADNIP

Monday, January 30, 2012

Perlu ke Solah ? ~

Selalu kita dengar kalau orang lain tak solah , ada yang kata begini , "Tu hak dia nak solah ke tak , kubur masing masing" .. Ya la kubur masing masing tapi bila sampai kat pintu syurga , kawan yang korang tak tegur suruh solah tu la tahan korang .. Apa yang dia kata ? "Kenapa ko tak tegur aku suruh aku solah , sebab ko tak tegur , jom la ke neraka sama sama kita" ..

Sudah tahukan bahawa wajib keatas setiap Muslim mendirikan solah , kerana solah itu tiang agama , tetapi kita masih abaikan , tak dapat nafikan kadang kadang anip pun TERabai ( kompem punya ada yang terdetik kat hati nak kata "Diri sendiri pon tak betul , nak tegur orang konon" ) .. Aku bukan tegur , aku nak ajak .. Kalau aku kena hasutan SYAITON , korang lah tolong tegur .. Samasama berkerjasama .. Jom dirikan solah .. Tak dapat jemaah pon tak apa asalkan solah ja .. Sebab mengajak itu merupakan dakwah ..

Ubah perspektif kita , jangan ingat kubur masing masing tapi mengajak orang lain turut serta buat benda yang wajib .. Yang WAJIB diutamakan , yang sunat diperbanyakan ..

Budak kecik pun tau solah , Kita kita ?


Entry ni sebenarnya ada kaitan dengan perbincangan anip dengan beberapa orang kawan di facebook .. Anip tak berikan dalil daripada hadith atau pun sepotong ayat quran sebab anip tahu , kita sedia maklum pasal ni , pandai pandai la kita berfikir .. Kita saudara muslim .. Jangan nak berjaya seorang diri .. Agama didahulukan ...




Share on Tumblr

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum dan selamat sejahtera .. Nak komen , pasti kan tulis nama ye .. Kang aku tak kenal korang .. Kalau tau nama , senang aku nak reply komen korang .. Terima Kasih