Sharing Madnip

WARNING !!! HAVE ADVERSTISEMENT !!!

SHARING MADNIP

Tuesday, June 26, 2012

#5 Mari Berfikir : Mimpi

Mimpi ini ada baik dan ada buruk nya .. Mimpi ini juga ada yang datang nya daripada Allah dan ada datang nya daripada syaitan .. Senang cerita , apa yang datang daripada Allah itu baik baik belaka tapi mimpi yang Allah sampaikan Wallahualam .. Dan mimpi yang datang daripada syaitan itu buruk buruk belaka , jadi ambil ikhtibar lah daripada mimpi itu ..

"Kenapa anip cerita bab mimpi" , sebab nya anip baru sahaja mimpi ngeri ya amat .. Nak cerita ni pon mengermang bulu roma ( dah lah ada seorang ja dalam rumah ni ) ..

Cerita nya , mimpi itu bermain seperti ini ,
"Sedang anip leka melayari Youtube dengan melihat video video lawak bersama .. Sampai la anip tengok video mengenai tarian zapin suami isteri .. Terlihat si suami itu menyampaikan pantun nya dengan sempurna .. Manakala si isteri segan silu menyebabkan dia lupa pantun nya .. Sambil mereka menari zapin , si isteri terlanggar banner di sebelah , si suami cuba selamatkan , apabila jatuh , si isteri terus menutup muka malu .. Si suami pula tiba tiba menjerit "ALLAHHUAKHBAR" , dan muka nya terbelah 4 .. Apabila si isteri ni melihat suami nya , terus dia meratap suami nya .. Anip yang tengok video ni terus tutup sambil menangis .. Tiba tiba ada seekor anjing berada di sebelah anip .. TERUS ANIP TERJAGA .."
 Haa .. begitu lah cerita nya .. Walaupun anip rasa seram seram sejuk , tapi anip rasa lega sebab anip berfikir , ada hikmah kenapa anip dapat mimpi ini .. Mungkin anip tadi terlupa untuk solat zohor terlebih dahulu sebelum tidur petang .. Apa yang pasti , setiap mimpi yang terjadi itu , jadikan ikhtibar dan fikir sejenak , "mengapa aku dapat mimpi sedemikian .."


Share on Tumblr

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum dan selamat sejahtera .. Nak komen , pasti kan tulis nama ye .. Kang aku tak kenal korang .. Kalau tau nama , senang aku nak reply komen korang .. Terima Kasih