Sharing Madnip

WARNING !!! HAVE ADVERSTISEMENT !!!

SHARING MADNIP

Saturday, October 16, 2010

Tabiat malas kalau kat rumah ..

Balik rumah je , mesti jadi malas , segala nya malas .. Malas nak bangun awal , malas nak basuh baju , malas nak study , malas nak tidur ( yang tu bagus tu , hahaha ) , senang cerita semua nya malas la .. Tah laa kenapa jadi macam tu .. Maybe kat rumah ni banyak mempergaruhi aku kot ?? Ye la , dengan laptop ni sebji , TV , fon , adik angkat aku yang gegeh , mana tak gegeh , hari hari nak ajak keluar ( padahal tak keluar dengan dia pun , ciann dak bsyuk tu ) , dengan mad tiq .. haaiihh .. Sabar je laa aku dengan mad tiq .. Kalau dia bising , memang makan penyepak aku laa ..

Kat rumah ni ada banyak kenangan oooo .. Kenangan paling best dengan rumah ni , time aku kecik kecik dulu .. ada pokok jambu kat depan rumah .. Dulu kan aku ni nakal , buas gila .. Selalu gak panjat .. Pernah sekali tu aku jatuh , selamat la tak luka teruk .. Kat rumah aku dulu ada tanah .. Bukan macam sekarang , semua simen .. Dulu ada pasir , abah angkut dari mana tah .. Kan ada kereta korek mainan tuu kan , aku dengan jiran aku dengan adik aku ( aiman , time tu dia kecik lagi ) duk main korek pasir .. Budak budak la kata kan .. Tiap tiap petang laa kami main .. Main hujan sekali pun pernah .. dulu kan bumbung sekerat ja .. So boleh la kena hujan .. Masuk rumah je mak marah .. hahaha .. Nakal tak mau mau .. Kat rumah Cik Kiah ( jiran sebelah rumah ) ada pokok pelam , besar gila pokok tu .. Kan pokok pelam bergetah , so tak la panjat .. tapi yang syok nya ada kerengga , ambil kerengga tu , letak dalam tepawe , then tebuk tepawe tu bagi oxigen masuk .. Then bela kerengga tu .. hahahaaha .. tak de motif langsung .. Tapi best ..

Sekarang rumah sudah di naik taraf .. Takde dah tempat nak main pasir , panjat pokok , dan buat kerja nakal .. Sekarang aku pon dah besar .. So kerja aku pegi jalan jalan dengan member la .. Manusia berubah mengikut umur .. Betul tak ??

^-^v


Share on Tumblr

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum dan selamat sejahtera .. Nak komen , pasti kan tulis nama ye .. Kang aku tak kenal korang .. Kalau tau nama , senang aku nak reply komen korang .. Terima Kasih