Sharing Madnip

WARNING !!! HAVE ADVERSTISEMENT !!!

SHARING MADNIP

Tuesday, December 07, 2010

Sijil Pelajaran Malaysia bakal tamat Part 1

Sekarang dah banyak paper aku lalui ( baru 8 .. ada lagi 2 - Kejuteraan mekanikal dengan lukisan kejuruteraan ) Sudah banyak pengalaman pahit manis bersama paper tersebut .. Ye la .. Habis exam je , buat tak tau je pasal subjek tu dah .. Ada orang lain lagi teruk .. Bakar terus buku rujukan yang dah habis diorang menjawab tadi .. ( bukan member aku la ) Tapi pasal sekolah aku nya .. Kami buat jet dengan kertas SPM tu ( genius tak ?? ) Then kami baling ke arah aspuri ( habis bersepah dengan jet jet buatan kami ) Tu kira baik lagi daripada orang yang bakar terus .. Yang tu kurang ajar ..

Sekarang 'meh meh' kita bercerita pasal SPM ... Apa itu SPM , ramai sudah tahu apa itu SPM , tapi aku tetap nak hurai kan "Apa Itu SPM?" in my word .. Bagi aku SPM itu ibarat passport nak masuk negara lain .. Kalau kita berjaya memperoleh passport , kita boleh masuk negara lain ( macam tu la lebih kurang ) Macam SPM pulak , 'passport' nak masuk IPTA IPTS .. Layak ke kita masuk ITPA ??? Persoalan yang bakal terjawab pada JULAI 2011 nanti .. Layak ke tak , tawakal saja lah ..

Bahasa Melayu


Bahasa merupakan subjek yang aku tak reti nak hurai hurai ( kalau huraian yang bernas lah . Yang dalam blog ni tak se-bernas mana pun ) Pada tanggal 23 November 2010 .. Aku pertama kali masuk ke dewan peperiksaan SPM .. ( no second time ! ) Perasaan berdolak dalih , gundam gurisah , senang cerita , macam nasi campur lah , macam macam ada .. Tapi apa daya ku , nak tak nak kena jugak ambil jugak .. Alangkah indah nya sebab aku rasa soalan nya agak BOLEH aku menjawab .. Alhamdulillah ! Semoga apa yang aku jawab tu semua ayat ayat gramatis .. AMIN .

Bahasa Inggeris


Sama macam bahasa melayu .. Tak pandai nak speaking lagi .. Aku buat ayat merapu ja ... 'Bantai' lah .. Janji dah lepas .. KAN KAN ??!!

Sejarah


Subjek antara yang aku suka tapi .. TELAH MENYEBAB KAN AKU JIWA KACAU !! Soalan yang masuk , rasa nya 60% ja aku BOLEH jawab dengan aman tanpa ragu ragu .. Yang selebih nya .. TAWAKAL HI'ALALLAH ... Tawakal kepada Allah S.W.T .. Lagi pun tulisan aku jadi senget 'dowhh' .. Letih menulis isi sejarah .. Maklum lah Sejarah kan memerlu kan banyak isi fakta yang tepat .. Minta minta pemeriksa baik hati .. Jangan marah marah yee ...

Matematik Moden


Subjek kesukaan ku .. Dengan aman nya aku menjawab .. Dengan semangat nya aku menekan kalkulator .. Dengan yakin nya aku menghantar .. Sekarang hanya mampu bertawakal .. Aku tanya lah kawan kawan aku diorang boleh jawab ke tak .. Dengan semangat nya jawab "Boleh boleh .. tapi sekarang ni tawakal je lah" ..

Pendidikan Islam


Subjek aku minat tapi belum tentu boleh score .. Tapi aku yakin , apa yang aku jawab memenuhi kehendak soalan .. Mudah mudahan aku berjaya mendapat keputusan yang cemerlang .. Amin .. Tapi ada soalah tu bukan nak kata cuai ke apa , tapi memang cuai !! Dah tau Mad Lazim Kalimi Musaqkhal , tapi jawab Mad Lazim Kalimi Muqafaf jugak .. Time tu jadi blur .. Balik je terus tanya mak .. Nak dapat kepastian balik .. Nak buat macam mana , nasib badan ..

Untuk 'subjek killer' malas nak cerita lagi .. Sebab Terlalu menyayat hati ..


Share on Tumblr

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum dan selamat sejahtera .. Nak komen , pasti kan tulis nama ye .. Kang aku tak kenal korang .. Kalau tau nama , senang aku nak reply komen korang .. Terima Kasih