Sharing Madnip

WARNING !!! HAVE ADVERSTISEMENT !!!

SHARING MADNIP

Friday, April 29, 2011

Bollywood : Kenapa saya minat hindustan ?

Ramai tanya aku , "kenapa hang best sangat dengan hindustan ni?" , "hang takdak cerita lain ke nak tengok selain cerita hindustan?" , "habih lagu hindustan hang hafal , kalau hafal al quran takpa la jugak" .. Habis aku kena hentam dengan member aku sebab hindustan ni , diorang kata hindustan ni cintun cintun banyak , aku bukan nya mat jiwang nak layan cintun cintun , kalau bab lawan , nampak benar tipunya .. Tumbuk sikit , boleh melayang jauh .. Tapi aku tetap minat hindustan .. Kenapa ye ?

Sebab nya dah bapak aku minat , so ke'minat'an tu dah turun kat aku .. Cuba tanya ayah aku pelakon zaman 50an sampai 80an , mesti ayah aku tau , siap boleh tau lagi biodata pelakon tu .. CEKANG GIlA HABAQ HANG ! Ayah aku pun hafal lagu hindustan jugak , tapi lagu yang lama lama la , macam lagu kat bawah ni .. Sedih je lagu dia .. 



Tapi tak bermakna aku ikut ayah aku je , aku pon ada sebab tersendiri jugak .. Sebab lain nya , cerita hindustan dapat memberi aku kesedihan , kegembiraan , dan banyak maksud tersirat dalam cerita hindustan .. Macam cerita 3 Idiots , aku dapat menghayati semangat setia kawan yang erat .. Semangat kerjasama dan tidak putus asa .. Kalau cerita HOLLYWOOD , susah aku nak cari moral value sebab banyak bab lucah je .. Tak di nafikan cerita bollywood pun ada lucah jugak .. Tapi aku jenis tak layan cerita yang zaman moden ni .. Tak best .. Aku layan yang zaman shahrukh dengan salman baru nak up .. Yang tu layan .. Siapa tak tau cerita kuch kuch hota hai ? Mesti ramai yang tau .. Time tu shahrukh baru up dalam 10 tahun , kira baru lagi tu .. HAHAHA ..

Sebab lain , cerita hindustan jugak ada seminggu sekali , hari sabtu , jam 2 untuk tv 2 , jam 3.30 untuk tv 3 .. So macam tunggu drama korea tiap tiap minggu la , mesti la rindu nak tengok cerita hindustan .. So tak la boring , kalau tengok hari hari , mesti boring .. hehe

P/S : entry ni aku post sebab aku rindu dengan cerita hindustan yang agak lama aku tak layan .. ^^,



Share on Tumblr

4 comments:

  1. aloraloralor , bila dengar lagu tadi, mama pun cakap,

    mama :adikkk kuatkan sikitt lagu tu , mama nak dengar
    azza : haa yolah ( relakan ajaa ) HAHAHAHA

    ReplyDelete
  2. hahaha .. mama pon mnat hindustan ek .. best2 .. hehehehee

    ReplyDelete

Assalammualaikum dan selamat sejahtera .. Nak komen , pasti kan tulis nama ye .. Kang aku tak kenal korang .. Kalau tau nama , senang aku nak reply komen korang .. Terima Kasih