Sharing Madnip

WARNING !!! HAVE ADVERSTISEMENT !!!

SHARING MADNIP

Monday, July 11, 2011

UMP : Kem bridged siswa di Paloh Hinai part 1

Best Best dan BEST ! Memang best kem hari tu .. Pada mula nya memang rasa berat nak pergi sebab ingat nak rehat je minggu ni .. Tapi apakan daya , kena pergi juga .. Kisah nya bermula apabila .......

Kitaorang sampai di bus stop depan KK1 dalam kol 5.30 petang , kitaorang dah nampak bas , tapi pakcik bas tu macam nak ambil orang lain je  sebab bas luar , bukan bas UMP , so kitaorang duduk menunggu je lah , ingat ada staf datang nak ambil kitaorang .. Dah penat menunggu sampai dah nak maghrib , Hazim ( ketua kumpulan D07 , ketua kumpulan aku ) dan Amashah ( ketua kumpulan D06 sebelum di lantik menjadi Penghulu di kem ) pergi la tanya pakcik bas tu lepas kitaorang tengok ada satu bas tu bergerak tanpa bawak penumpang langsung .. Lepas tanya , baru kami tahu yang pakcik tu tunggu kami naik .. ( MEMANG AKU HOT TIME TU , SIAP KELUAR HABIS PERKATAAN YANG DISENSOR )

Kitaorang sampai di kem paloh hinai kira kira maghrib , sampai sana , sunyi je .. Tutup ke ? Sekali lagi aku mengamuk .. Dan pelbagai perkataan baru aku wujud kan .. HAHAHA .. Biasa lah darah muda .. ( Fakta ke auta yang darah muda selalu marah ? Aku pun tak paham . Apa pon tak boleh ) Selamat hero kami Amashah masuk kedalam tanya orang di dalam , rupanya kem kami ada kat belakang nun jauh dalam .. Kira berhampiran hutan juga ..  Ingat boleh rehat kejap bila dah sampai , rupanya kena kumpul dan malam tu juga ada aktiviti .. YES , masuk hutan , teringin juga nak masuk hutan , last aku masuk hutan pun time nak pergi dusun arwah tokwan aku je .. Sebelum jalan siap , kami kena redah hutan dulu .. Tapi masuk hutan pun siang , ni PAGI !

Orang pertama yang masuk , perempuan india , memang TERBAIK la . Aku respect sebab dia berani masuk sorang sorang , kalau perempuan lain masuk secara berdua duaan ( sesama perempuan la ) .. Dalam jam 12 tu baru start , turn aku lambat lagi .. Sampai turn aku , jam dah tunjuk pukul 2 pagi .. Mak aih , time tu sepatutnya aku dah tidur atau pura pura tidur sebab tak boleh tidur , tapi kena masuk hutan pula .. Terpaksa lah aku masuk dengan hati yang tak seikhlas ni .. Depan aku ada 2 orang perempuan .. Mak aihhh , perempuan ni dah lah suka jerit , kang aku masuk terlanggar diaorang , jerit serupa nampak ***** pulak .. Time diaorang masuk , aku sembang lah dulu dengan staf UMP yang jaga kitaorang sepanjang kem tu .. Sampai turn aku , dengan bismillah , buka langkah perlahan dulu , sampai dah masuk dalam sikit , buka langkah seribu terus .. Laju bukan main lagi .. Sampai lah aku jumpa dengan 2 orang perempuan tadi .. Then diaorang suruh aku kedepan , pimpin jalan untuk diaorang .. Nak tak nak , kena juga lah daripada aku terlanggar diaorang nanti .. Aku jalan laju sampai diaorang tertinggal kat belakang , panggil aku suruh aku perlahan langkah kaki aku .. Ye lah , daripada diaorang kata aku ni KEJAM tinggal diaorang kat belakang , ada kala nya aku nak berlagak jadi HERO kejap ..

Sampai kat satu tempat tu , aku nampak ada orang berdiri dalam satu depa kanan aku .. Aku perasaan , so aku pura pura sembang dengan benda tu .. Tapi benda tu tak bergerak pon .. Agak nya mata aku problem kot .. Biar je lah .. Time aku terlanggar duri yang agak tajam , aku cakap lah "adui" , tiba tiba ada lampu suluh kitaorang , rupanya pakcik kampung tu suluh .. Dia suruh kami ikut dia , ke tali yang seterus nya .. Ikut je lah .. Tak sedar pulak kawan aku , Khairy ada kat belakang ... Lega sikit , ada kawan lelaki .. Tak lah rasa seram seram sejuk dengan perempuan ni .. Kemudian kami terus kan perjalanan sampai kat sebelah SUNGAI PAHANG .. "LAWA SIOT" , memang cantik lah pemandangan kat situ pagi tu .. TERBAIK !!! Then kami terus kan lagi sampai lah hujung tali tu .. Kami jadi heran .. Sebab tali tu sampai situ je .. Kami ingat kena patah balik ke tempat asal .. Tapi time tu , Badrul , Maisarah dan ada lagi seorang perempuan ( Tak nampak sangat siapa ) suruh stay dulu .. So kami stay lah sampai si Hafiz cucuh api lighter dia , tiba tiba ada pakcik Yussof tu buka lampu suluh .. Conform kantoi .. HAHA .. Selamat pakcik tu jenis supporting .. Lega rasa nya .. Then kami kena tunggu dengan pakcik tu sampai orang lain sampai .. Then sampai lah Asraf dengan 2 orang perempuan lain .. Then kami lepak situ sampai pakcik tu suruh kami ikut dia pergi ke tempat berkumpul .. Sampai situ , ramai dah tidur , sekali dengan Syed ( Along M01 ) dah tidur dengan Hazim .. Sampai hati korang .. Metang metang masuk awal .. Kemudian kami tunggu sampai semua orang selesai then balik ke khemah ..


BERSAMBUNG....

p/s = Time kat tempat berkumpul tu , ada orang muntah .. Ada orang kata dia nampak 'benda' tu sampai muntah .. Bahaya betul 'benda' tu .. =.="


Share on Tumblr

2 comments:

  1. oowhh mcm tu cerite nyew... :jalan .... oowhh mcm tuu kish die... :pitam ... ha?? benda??? owhh :omg

    ReplyDelete

Assalammualaikum dan selamat sejahtera .. Nak komen , pasti kan tulis nama ye .. Kang aku tak kenal korang .. Kalau tau nama , senang aku nak reply komen korang .. Terima Kasih