Sharing Madnip

WARNING !!! HAVE ADVERSTISEMENT !!!

SHARING MADNIP

Sunday, March 11, 2012

#3 Mari Berfikir : Mesin Teleport Seperti Jumper ?

Kalau kita tengok cerita Jumper yang boleh teleport kemana sahaja dengan sekelip mata , seperti Nightcrawler juga .. Tapi itu cuma "cerita" tapi yang ni entah la mitos ke lagenda ke apa ? Tapi ia ada kaitan dengan kisah Nabi Sulaiman ;
Berkata Ifrit, seorang Jin yang tercerdik: “Aku sanggup membawa tahta itu dari istana Ratu Balqis sebelum engkau sempat berdiri dari tempat dudukimu. Aku adalah pesuruhmu yang kuat dan dapat dipercayai.” Seorang lain yang mempunyai ilmu dan hikmah nyeletuk berkata: “Aku akan membawa tahta itu ke sini sebelum engkau sempat memejamkan matamu.”


Ketika Nabi Sulaiman melihat tahta Balqis sudah berada didepannya, berkatalah ia:


“Ini adalah salah satu karunia Tuhan kepadaku untuk mencoba apakah aku bersyukur atas karunia-Nya itu atau mengingkari-Nya, karena barang siapa bersyukur maka itu adalah semata-mata untuk kebaikan dirinya sendiri dan barangsiapa mengingkari nikmat dan karunia Allah, ia akan rugi di dunia dan di akhirat dan sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Mulia.”

USS Eldridge yang dianggap berjaya teleport

Dengan itu mereka pun mencuba untuk membina mesin teleport . Dahsyat betul "depa" ni .. Mereka nama kan projek mereka sebagai "Project Rainbow" atau "Philadelphia Experiment" .. Pada 28 Oktober 1943 , kapal perang US , USS Eldridge telah berjaya meneleport kan dari Philadelphia, US ke Norfolk , Virginia .. Pergh dahsyat .. Tapi , adakah ini kebenaran atau ada adaan sahaja ?



Rujukan daripada ;


P/s : Anip nak juga teleport sana sini .. Boleh balik Kedah selalu , nak ke kelas pun senang .. =P



Share on Tumblr

2 comments:

  1. Kalau semua orang boleh teleport, memang tak perlu lah kereta, kapal terbang bagai. Haha.

    ReplyDelete
  2. @fadzmie haha . setuju .. tak payah nak naik kereta dah . weeeee =P

    ReplyDelete

Assalammualaikum dan selamat sejahtera .. Nak komen , pasti kan tulis nama ye .. Kang aku tak kenal korang .. Kalau tau nama , senang aku nak reply komen korang .. Terima Kasih