Sharing Madnip

WARNING !!! HAVE ADVERSTISEMENT !!!

SHARING MADNIP

Saturday, February 26, 2011

Cemburu , mainan cinta .

Cemburu memang dah umum dah dalam percintaan .. Siapa kat sini tak pernah jealous dengan pasangan dia ? Angkat la apa pun , mesti tak akan ada yang tak pernah jealous .. Tapi jealous boleh jadi penawar dan boleh jadi penyakit ..

Kalau jealous ni jadi penawar , mesti la jealous yang baik je .. Bukan cemburu buta sampai nak tuduh pasangan kita bukan bukan .. Jealous yang baik tu , macam kita cemburu sebab dia pandai daripada kita .. Apa lagi , PULUN LA ! Lagi contoh , pasangan kita seorang yang baik hati , selalu ambil berat mengenai kita .. Sedang kan kita , sebaliknya .. Kita kena jealous dengan dia dan berusaha jadi seperti dia .. Tu jealous yang ubat , penawar jealous .. Macam mana pulak penyakit jealous ?

Penyakit jealous ni jenis penyakit cemburu yang orang utara kata " TAK MAU MAU " .. Cemburu terlebih sangat .. Sampai tertimbul nya fitnah .. Tu salah tu .. Tak baik fitnah .. Cemburu jenis ni kalau boleh jangan la ada dalam diri kita .. Kesian pasangan kita , tak pasal kena tuduh bukan bukan .. Cuba kita di tuduh macam macam ? Apa perasaan kita ?

Konklusi nya , kita harus lah fikir secara positif thinking .. Jangan bersangka buruk terhadap orang lain ..

p/s : aku selalu jugak cemburu buta ... Sampai sekarang masih cemburu buta ..


Share on Tumblr

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum dan selamat sejahtera .. Nak komen , pasti kan tulis nama ye .. Kang aku tak kenal korang .. Kalau tau nama , senang aku nak reply komen korang .. Terima Kasih