Sharing Madnip

WARNING !!! HAVE ADVERSTISEMENT !!!

SHARING MADNIP

Sunday, June 19, 2011

Hari Ayah : Selamat Hari Ayah , Abah

Hari 17 Jun hingga 19 Jun merupakan Hari Ayah .. Aku pun tak nak lah miss sebab tanpa abah aku , siapalah aku .. So aku nak juga bercerita mengenai abah aku ni .. Who is my father ? What makes me admire him so much ? Why i am so admire to my father ?

this is my father .. Looks like gengster but he is nice
Abdul Hamid Bin Desa .. Abah aku ni seorang yang panas baran orang nya ( macam aku ) tapi hati abah sangat lembut dan baik .. Sentiasa ambil berat mengenai kami sekeluarga .. Teringat pesan abah sebelum aku belajar kat UMP ni ..
"Hang pebetui niat hang yang hang masuk sini nak belajaq , bukan nak main .. Dah banyak duit abah abih kat hang .. Hang belajaq leklok , abah pun suka .."
Pesanan abah tu selalu aku ingat sebab abah selalu ulang ayat tu .. Abah selalu bagi nasihat kat kami semua .. Ye la , takut kami ni tersalah jalan .. Abah tak nak kami adik beradik sesat jalan dan masuk jalan yang salah .. Sebab tu abah selalu bagi nasihat .. Manusia kan selalu lupa .. ^^,



Tapi pernah lah aku kena marah teruk dengan abah , time aku pergi cyber cafe dulu .. Abah memang pantang kalau kami masuk cyber cafe tu habis kan duit .. Abah siap bawa paip PVC lagi nak hambat aku balik rumah time tu .. Aku pun budak lagi , so aku nangis la sambil kayuh basikal balik rumah .. Budak lagi tau ! Walaupun abah pukul aku , tapi lepas tu abah tengok balik kesan aku kena pukul tu .. Ada lagi kesan tu sampai sekarang tapi aku tak kisah sebab ni merupakan pengajaran yang aku dapat supaya sentiasa ingat pesan abah kepada aku .. 
"Tak sia sia abah bang chik pukul bang chik kecik kecik dulu , tengok sekarang , dah berjaya masuk U .. Tunggu nak cari kerja , lepas tu menikah ja" , kata jiran aku , Makcik Kiah

Remaja memang nakal , macam aku , nakal selalu .. Pernah satu ketika , aku di kejar oleh abah aku sambil pegang kayu sebab aku nakal sangat .. Kejar pusing habis satu kawasan perumahan .. Ye la , aku tak nak pergi KAFA time tu .. Sampai aku sembunyi kat longkang sebab takut kan abah .. HAHAHA .. Semua tu selalu aku kenang kenang kan sebab tu lah kenangan yang bagi aku semangat  untuk berusaha ..

Kata kawan kawan aku , "Mak bapak hang hantaq hang mai mengaji , bukan mai nak main .. Jangan abih kan duit mak bapak hang ja" .. Semoga cerita aku ni , korang jadi kan satu idea untuk korang rapat dengan ayah  korang .. Hubungan ayah dan anak tidak terbina kalau kita bersikap ego dengan ayah kita .. Ayah merupakan insan yang boleh dijadikan tempat mengadu kita jika ada masalah .. Ayah mana tak sayang kan anak .. Semua sayang .. Jika ayah merupakan orang yang beriman ..



Share on Tumblr

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum dan selamat sejahtera .. Nak komen , pasti kan tulis nama ye .. Kang aku tak kenal korang .. Kalau tau nama , senang aku nak reply komen korang .. Terima Kasih