Sharing Madnip

WARNING !!! HAVE ADVERSTISEMENT !!!

SHARING MADNIP

Sunday, July 31, 2011

Segmen Tauladan : Jom Ingat Pesan Ibu Ayah


Memandangkan aku di tag oleh nurul nadiah , maka segala penulisan aku pun bermula .. Sebenarnya segmen ni telah di buat oleh syafiq mokhtar , salah seorang blogger juga .. Segmen ini boleh di join di >>>>> SINI !!!!! ..

Pesanan abah yang tak pernah aku lupakan sampai sekarang ialah ;
"Hang kena ingat apa tujuan abah perabih duit bagi hang belajaq .. Nak bagi hang berjaya ja .. Abah nak tengok hampa semua berjaya .. Baru senang hati abah .. Hang duk sana , hang mengaji ja .. Toksah duk gatai nak buat qheja len .." 
Pesanan mak yang tak pernah aku lupakan sampai sekarang ialah ;
"Hang duk sana jangan asyik nak men ja .. Belajaq sama .. Jangan lupa hang tu oqhang islam .. Sembahyang jangan lupa .. Bangun awai sikit .. Gerak oqhang bangun subuh .. Ni duk kat qhumah , bangun lambat  ja .. Duit tu jangan duk perabih duk beli tah tahwan .. Simpan sama .."
 So sentiasa lah ingat pesanan ibu bapa supaya kita tahu sebab asal kita di hantar ke mana mana pusat  pengajian , tak kira pusat serenti pun sama juga ..

Orang yang aku ingin tag ialah


p/s : Blogger aktif sekarang kebanyakan nya perempuan .. Kemana hilang nya lelaki ??? =.="



Share on Tumblr

1 comment:

  1. Assalamualaikum entri khas untuk segmen tauladan dah siap.. :) dijemput untuk lihat..btw thanks sebab sudi join..


    http://thesyafiqmokhtar.blogspot.com/2011/08/entri-khas-untuk-segmen-tauladan-jom.html

    ReplyDelete

Assalammualaikum dan selamat sejahtera .. Nak komen , pasti kan tulis nama ye .. Kang aku tak kenal korang .. Kalau tau nama , senang aku nak reply komen korang .. Terima Kasih